Home2026-03-29T17:15:47+00:00

NORTH DRIVE

Rijschool Leeuwarden

Start vandaag met zelfverzekerd autorijden

NORTH DRIVE

Rijschool Leeuwarden

Start vandaag met zelfverzekerd autorijden

Ophaal service

Geen stress over reistijd of planning: wij halen je op waar jij dat wilt – thuis, op je werk of een andere locatie in Leeuwarden

Flexibele lestijden

Of het nu doordeweeks is of in het weekend, dankzij onze flexibele lestijden plan jij je rijlessen precies wanneer het jou het beste uitkomt

Toegankelijke prijzen

Scherpe tarieven en lesbundels die aansluiten op jouw wensen. En heb je lessen over? Geen zorgen — ongebruikte lessen worden gewoon volledig terugbetaald

Ophaal service

Geen stress over reistijd of planning: wij halen je op waar jij dat wilt – thuis, op je werk of een andere locatie in Leeuwarden

Flexibele lestijden

Of het nu doordeweeks is of in het weekend, dankzij onze flexibele lestijden plan jij je rijlessen precies wanneer het jou het beste uitkomt

Toegankelijke prijzen

Scherpe tarieven en lesbundels die aansluiten op jouw wensen. En heb je lessen over? Geen zorgen — ongebruikte lessen worden gewoon volledig terugbetaald

Autorijschool North Drive plaats foto
5.0
Gebaseerd op 76 beoordelingen
powered by Google
Sander Fiona Steegstra profielfoto
Sander Fiona Steegstra
1 maand geleden
Ik heb een hele fijne ervaring gehad met deze rijschool. Ik voelde mij meteen op mijn gemak. Wilco legt alles rustig en duidelijk uit en geeft op een positieve manier feedback. Na iedere les bespraken we aandachtspunten en kreeg ik deze ook op papier mee, zodat ik wist waar ik nog aan kon werken. Ook attendeerde hij mij op het kijken van filmpjes waarin verschillende situaties werden uitgelegd. Door Wilco zijn aanpak kan ik nu, met rijbewijs op zak, vol zelfvertrouwen de weg op.
Stefan profielfoto
Stefan
2 maanden geleden
Florian Joel Fisinger profielfoto
Florian Joel Fisinger
2 maanden geleden
Ik was over het algemeen meer dan tevreden met de rijschool. De organisatie verliep betrouwbaar en goed. Afspraken konden flexibel worden ingepland. De rijlessen waren gestructureerd, rustig en duidelijk opgebouwd. Mijn instructeur legde alles geduldig uit en nam de tijd voor vragen. Hierdoor voelde ik me goed voorbereid op het praktijkexamen. Al met al een aan te raden rijschool.
Nils Glashouwer profielfoto
Nils Glashouwer
2 maanden geleden
Top rijschool! Wilco neemt je perfect van punt naar punt, stap voor stap, gebied na gebied. Alles is super goed over nagedacht en duidelijk uitgelegd. Hij maakt het niet alleen leerzaam, maar ook gezellig – kan echt goed een praatje maken.
Zeer aanbevolen als je serieus en relaxed je rijbewijs wilt halen!
Stefan toussaint profielfoto
Stefan toussaint
3 maanden geleden
Goede instructeur duidelijke lessen en in 1x geslaagd
Roxanne Heerema profielfoto
Roxanne Heerema
3 maanden geleden
Ik heb een hele fijne ervaring gehad bij deze rijschool! De rijlessen waren duidelijk, leerzaam en ook gezellig. De instructeur legt alles rustig uit en neemt echt de tijd om je dingen goed te leren, waardoor je met meer zelfvertrouwen gaat rijden.

Ik zou deze rijschool zeker aanraden aan iedereen die op een leuke en leerzame manier zijn rijbewijs wil halen!
Rinke Ties Hoekstra profielfoto
Rinke Ties Hoekstra
5 maanden geleden
Ik ben erg tevreden over deze rijschool. De lessen hadden een duidelijke en systematische aanpak, waardoor ik altijd precies wist waar ik me in de volgende les op moest focussen. Aan het einde van elke les stelden we samen leerdoelen en verbeterpunten op, wat enorm hielp bij mijn vooruitgang en motivatie.

Wilco is een erg prettige en rustige instructeur die alles duidelijk uitlegt, en daarnaast is er altijd ruimte voor een leuk en gezellig gesprek tijdens de les. Dankzij deze fijne manier van lesgeven ben ik in één keer geslaagd. Absoluut een aanrader!
Outie Yt profielfoto
Outie Yt
5 maanden geleden
Ik vind dit de perfecte rijschool voor een ieder. Je leert veel in de lessen en je werkt met een goed plan naar het examen toe. Ik raad deze rijschool een ieder aan.
Jappie Koopmans profielfoto
Jappie Koopmans
5 maanden geleden
Fantastische rijschool legt alles duidelijk uit en helpt je er makkelijk doorheen! Goed lessenplan gaat alles bijlangs met een mooi boekje. En plant het examen in als je er echt klaar voor bent!
Auke Reitsma profielfoto
Auke Reitsma
6 maanden geleden
Nicole Van Der Veeke profielfoto
Nicole Van Der Veeke
7 maanden geleden
Na meerdere examens en rijscholen gehad te hebben. Ben ik weer opnieuw begonnen bij wilco. Hij heeft een goeie manier van les geven en begeleid je goed naar je examen. Hij leert je uitgebreid de vaardigheden die je moet kennen
Szs 97 profielfoto
Szs 97
7 maanden geleden
Ik heb een geweldige ervaring gehad bij Autorijschool North Drive!
Wilco was een fantastische instructeur — geduldig, flexibel en altijd op tijd. Elke les was de moeite waard en ik heb veel geleerd. Hij is scherp en ziet echt alles, wat mij enorm heeft geholpen om beter te rijden.
Dankzij zijn goede begeleiding ben ik in één keer geslaagd voor mijn rijbewijs!
Zeker een aanrader.
Groeten,
Subhi
Thijn de Boer profielfoto
Thijn de Boer
7 maanden geleden
Ik heb enorm goede ervaringen met deze rijschool! De lessen zijn niet alleen leerzaam, maar ook echt leuk om te volgen. De rijinstructeur legt alles duidelijk uit en neemt de tijd om ervoor te zorgen dat je alles goed begrijpt. Wat ik vooral fijn vond, is de perfecte balans tussen serieus lesgeven en gezelligheid in de auto. er wordt veel geleerd maar ook altijd ruimte voor een grapje tussendoor. Dankzij deze manier van les geven lukte het om snel stappen te maken. En heb ik in in een keer en in ongeveer 3 maanden mijn rijbewijs kunnen halen.

Osu!
IV profielfoto
IV
7 maanden geleden
Top rijschool

Ik heb mijn rijlessen gevolgd bij Rijschool Northdrive en kan deze rijschool echt aan iedereen aanraden! Het is een eenmansbedrijf met een superleuke en enthousiaste rijinstructeur die echt passie heeft voor zijn vak. Hij is rustig, geduldig en legt alles duidelijk uit. Je merkt dat hij echt wil dat je het begrijpt en met vertrouwen de weg op gaat.

Tijdens de lessen neemt hij de tijd om alles stap voor stap uit te leggen, waardoor je je nooit opgejaagd voelt. Dat gaf mij veel rust en zelfvertrouwen achter het stuur. Dankzij zijn fijne manier van lesgeven ben ik in één keer geslaagd!

Kortom: zoek je een betrouwbare, vriendelijke en professionele rijinstructeur? Dan is Northdrive absoluut een aanrader! 🚗💨
willeke koster profielfoto
willeke koster
8 maanden geleden
In mei 2025 ben in gestart met lessen bij Wilco. We hadden een lesplan wat heel goed hielp bij het behalen van vaardigheden die je moet kunnen. Zodra je iets hebt afgerond kan je door naar het volgende. Je lest dus echt op basis van je eigen kunnen. Ook kun je de lessen zelf inplannen doormiddel van een handige app die hiervoor gebruikt wordt. Meestal les je twee uren achter elkaar waardoor je veel kan leren in 1 les. Ik heb hierdoor mijn rijbewijs kunnen halen op 14 oktober 2025🤗 Ik zou lessen bij Wilco zeer aanbevelen als je op een veilige manier snel je rijbewijs wilt behalen!
Franck Verstoep profielfoto
Franck Verstoep
8 maanden geleden
Ik ben 09-10-25 geslaagd onder begeleiding van Wilco. Hij is de rijinstructeur van north drive. Wilco is in mijn ervaring een chill persoon die met geduld en plezier je begeleidt. Als je vragen hebt buiten de les, is Wilco makkelijk te bereiken via whatsapp. Zo kan hij je altijd helpen waar nodig.

Iets waar ik veel aan heb gehad is, dat zijn rooster flexibel is. Je kunt namelijk jezelf inplannen op zijn rooster via een handige app.

Daarnaast heeft Wilco de mogelijkheid om filmpjes te maken zodat je vanuit een ander perspectief kunt zien wat je al goed doet en wat beter kan.

Ook staat hij open voor tips en tops die hem kunnen helpen jou beter te begeleiden. Iedereen is anders en dat ziet hij.

Kortom, ik heb met plezier geleerd van Wilco.
Elyse De Geus profielfoto
Elyse De Geus
8 maanden geleden
Nadat ik gezakt was voor mijn praktijk examen bij een andere rijschool heeft Wilco mij super goed opgevangen. Door middel van een duidelijk en realistisch werkplan heb ik mijn rijbewijs gehaald! Wilco is een hele prettig instructeur die open staat voor jouw invullingen en daarnaast geeft hij goede tips, maar ook zegt wat je goed doet. Hij is erg geduldig en gaat door totdat je het helemaal goed doet.
Ik heb hele fijne en leerzame lessen gehad bij Wilco. Wilco echt enorm bedankt!!
mhsn atay profielfoto
mhsn atay
9 maanden geleden
Zeker een aanrader.
Natsnet Mulue profielfoto
Natsnet Mulue
9 maanden geleden
Ik heb nog geen lessen gehad bij North Drive omdat ik automaat wil rijden en zij alleen handgeschakeld geven.
Toch was het contact heel vriendelijk en behulpzaam. Wilco heeft al mijn vragen duidelijk beantwoord en goed advies gegeven.
serkan kaya profielfoto
serkan kaya
10 maanden geleden
De beste rijschool in Leeuwarden. Heel erg bedankt dat je mij de regels en de juiste manier van rijden zo goed hebt uitgelegd en ervoor hebt gezorgd dat ik geslaagd ben. Dit is niet zomaar een rijschool, maar ook een vriend en een maat. Niet voor het geld, maar om echt goed les te geven. Ik raad het iedereen aan!
Anny profielfoto
Anny
10 maanden geleden
Je kunt het ook in het Engels doen 🙌
peng zhang profielfoto
peng zhang
10 maanden geleden
Ik heb echt fantastische ervaringen met North Drive. De coach geeft me altijd nuttige en nuttige instructies, vooral op basis van mijn rijsituatie. Ik kan het van harte aanbevelen.
Jelle van Balen profielfoto
Jelle van Balen
10 maanden geleden
Uitermate goede en professionele lessen gekregen van Wilco. De rijlessen waren heel gezellig en ik was ook zomaar geslaagd!
Toine Kramer profielfoto
Toine Kramer
12 maanden geleden
Hele toffe rijschool! Met een leuke rijinstructeur waar ik heel erg blij mee was. De manier waarop dingen werden uitgelegd was ook super fijn en blijft je goed bij.
Michael profielfoto
Michael
1 jaar geleden
Ik ben mijn rijopleiding begonnen bij Autorijschool North Drive en ben ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt. Hoewel het voor mij niet in één keer is gelukt, heeft Wilco me er elke keer weer doorheen geholpen met duidelijke uitleg, geduld en professioneel advies.

Hij wist precies wat ik nodig had om verder te komen en bleef altijd rustig en motiverend, ook als het even tegenzat. Dankzij zijn begeleiding heb ik steeds meer vertrouwen gekregen in mijn rijvaardigheid, en uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald.

Wilco is een instructeur met kennis van zaken, maar ook met oog voor de persoon achter het stuur. De gezamenlijke bakjes koffie zijn overigens heel erg lekker!

Een absolute aanrader voor iedereen die serieus en in een prettige sfeer wil leren autorijden.
Foto van klantenbeoordeling
Samir Alaoui Ismaili profielfoto
Samir Alaoui Ismaili
1 jaar geleden
Wilco is goed voorbereid, geeft duidelijke instructies en is behulpzaam.
Marijke Henning profielfoto
Marijke Henning
1 jaar geleden
Goed communicatie en fijn dat je zelf de lessen kunt inplannen, zeker een aanrader!
soraya glas profielfoto
soraya glas
1 jaar geleden
Ik heb een hele leuke lestijd gehad bij Wilco! Zeer leerzaam en altijd gezellig! Als ik een extra les nodig vond maakte hij altijd ruimte zodat ik me nog zekerder voelde over het eindresultaat. Heel meedenkend in de planningen en af en toe een duwtje in de rug wat ik precies nodig had. Ik raad North Drive echt bij iedereen aan ! Je zult de lessen zelfs een beetje gaan missen
Foto van klantenbeoordeling
Odelia Peres profielfoto
Odelia Peres
1 jaar geleden
Super fijne rijinstructeur en auto! Heel blij met de manier van lessen en advies.
S profielfoto
S
1 jaar geleden
Uitstekende rijschool met top instructeur! Dankzij Wilco ben ik in drie maanden geslaagd voor mijn rijbewijs. De ontspannen sfeer in de auto en persoonlijke aanpak maakte het fijn lessen. Zijn verkeersinzicht, oplettendheid en tips gaven mij het vertrouwen om snel meters te maken. Wilco was altijd op tijd en heeft nooit een les geannuleerd. Daarnaast was het prettig om de tijden zelf in te plannen, dit maakte rijles goed te combineren met gezin en werk. Kortom, aanrader!
Madelief Smit profielfoto
Madelief Smit
1 jaar geleden
Wilco luistert goed naar wat je fijn vind en past de lessen goed aan op wat je nodig hebt! Ik was erg tevreden met de lessen en er was altijd een gezellig gesprekje! Met de app kan je ook heel makkelijk lessen aanvragen en het contact was altijd super fijn en snel, zeker een aanrader!
Foto van klantenbeoordeling
Ik heb zojuist mijn rijbewijs gehaald door de uitmuntende opleiding die ik bij North Drive heb gekregen. Wilco gaf altijd duidelijke instructies en het was altijd gezellig in de auto. Als je echt wil leren rijden en niet alleen je rijbewijs wil, zou ik North Drive zeker aanbevelen.
M.souhaib MODARRES profielfoto
M.souhaib MODARRES
1 jaar geleden
Ik ben heel blij met mijn rijlessen bij North Drive! Ik kom uit Turkije en mijn Nederlands is niet perfect, maar instructeur was altijd heel geduldig en vriendelijk met mij. Hij legt alles rustig uit, als ik iets niet begrijp. Ook praktijkboek in eigen taal en maakt tekening tijdens de les.

Dank Wilco! Aanrader voor iedereen, ook als je niet perfect Nederlands praat.
Jer profielfoto
Jer
1 jaar geleden
goeie rijschool zeker een aanrader
wilco de instructeur geeft erg duidelijke aanwijzingen over wat je beter kan doen
altijd een goed humeur en leuke gezellige ritten 💪👌
Dr Ali profielfoto
Dr Ali
1 jaar geleden
Rijschool van hoge kwaliteit verdient meer dan 5 sterren... dankzij de professionele trainer Wilco is hij een aardig, goed opgeleid persoon en geeft hij les met passie en details. Hij spreekt meerdere talen vloeiend. Op de school beschikken ze over moderne auto's en ze leveren boeken om te studeren en je professioneel voor te bereiden op het examen en het zijn boeken die in verschillende talen zijn vertaald. Ze bieden ook betaalbare prijzen voor iedereen... Ik raad deze school aan aan iedereen die voor de eerste keer zijn rijbewijs wil halen. Groeten
Foto van klantenbeoordeling
Maren Smits profielfoto
Maren Smits
1 jaar geleden
Ik heb een fijne rijervaring gehad bij North Drive. Wilco is een rustige en relaxte instructeur die je de ruimte geeft om jezelf te ontwikkelen. De lessen worden afgestemd op wat jij nodig hebt. Betrouwbare rijschool die ik zeker aanraad!
Lucas Smith profielfoto
Lucas Smith
1 jaar geleden
Hele goede rij instructeur. Als je iemand nodig hebt die relaxed is, jou rustig houdt als je een fout maakt dan is The north drive een echte aanrader. Hij werkt op jouw tempo en doet niks gehaast omdat je het “moet” halen. The North Drive is een goede rijschool.
Mirte De Groot profielfoto
Mirte De Groot
1 jaar geleden
Ik ben in 1x geslaagd dankzij Wilco! Een betrouwbare rijschool en leuke lessen.
pradeep kumar profielfoto
pradeep kumar
1 jaar geleden
Voor mij is Wilco een van de beste instructeurs die ik ooit heb gezien. Hij is altijd op tijd en heeft zeer nauwkeurig geïnstrueerd en gaf elke rijles feedback over je verbeteringen en wat ik correct heb gedaan. Ook zou ik iedereen die de lessen in het Engels wil volgen, aanraden. Ik reed voor het eerst in NL, maar zijn lessen hebben me echt geholpen om soepel te rijden en ook zijn plan en blauwdruk voor het rijexamen is van topklasse.
Amber Van Der Meulen profielfoto
Amber Van Der Meulen
1 jaar geleden
Vandaag heb ik mijn rijbewijs in 1x gehaald! Dit na 32 lessen en binnen 4 maanden. Dit was mijn doel en we hebben er samen een plan voor gemaakt. Ik ben super blij met de rijschool die ik heb gekozen omdat ik het goed met mijn rijinstructeur kon vinden. Ik voelde me op mijn gemak in de auto en kreeg duidelijke aanwijzingen. De communicatie was ook top. Nogmaals bedankt en ik zou deze rijschool zeker aanraden!
bas P profielfoto
bas P
1 jaar geleden
De instructeur legt alles op een rustige manier uit , neemt de tijd voor de leerling.
Gezellige sfeer in de auto!
Teun Smids profielfoto
Teun Smids
2 jaar geleden
Door Wilco mijn vrijstelling bij de tussentijdse toets behaald en in 1 keer mijn praktijkexamen gehaald. Hele fijne begeleiding en les in een mooie maar compacte auto!
Imke Van Der Horst profielfoto
Imke Van Der Horst
2 jaar geleden
Wilco is altijd vrolijk en enthousiast, wat de lessen echt leuk maakt. Hij is ontzettend behulpzaam en vriendelijk, waardoor je je meteen op je gemak voelt. Wat ik ook heel fijn vind, is dat hij rustig blijft en je niet voor de gek houdt; hij zegt gewoon waar het op staat, wat heel waardevol is tijdens het leren. Daarnaast is er een super handige app waarmee je je eigen lessen kunt plannen, en hij is flexibel als het gaat om het inplannen van lessen. Met alle dank aan Wilco ben ik in 1 keer geslaagd!
somr alhamdan profielfoto
somr alhamdan
2 jaar geleden
Vandaag heb ik mijn examen met goed gevolg afgelegd, en daar ben ik blij mee, en ik ben de school dankbaar، en Wilco de instructeur altijd een goed humeur waardoor je leert en je ontwikkelt
North Drive is uitzonderlijk! Wilco is zeer professioneel en biedt persoonlijke instructies, afgestemd op de behoeften van elk individu. Ondersteunende en comfortabele leeromgeving, waardoor de hele ervaring soepel en stressvrij verloopt. Een aanrader voor iedereen die met vertrouwen de weg op wil!
dikshant singh profielfoto
dikshant singh
2 jaar geleden
Ik zou deze rijschool ten zeerste aanbevelen, omdat ik moeite had mijn baan te verliezen en binnen 1 maand het rijbewijs wilde hebben, inclusief theorie en examen. Toen ik hem mijn situatie vertelde, werkte hij er snel aan en veranderde zijn schema's voor mij en gaf mij lessen in 6-7 lessen. Ik was klaar om te gaan oefenen en gisteren slaagde ik voor mijn eerste praktische poging, een echte aanrader.
De trainer is erg rustig, geduldig en heeft een groot technisch inzicht.
Je kunt ook je ogen sluiten en in zijn techniek geloven. Ik rij al 16 jaar, maar wist niet dat zaken als fileparkeren en achteruit inparkeren een techniek hebben en zo gemakkelijk kunnen worden gedaan.
Een pluim voor autorij school north drive ga zo door met het goede werk.
Bedankt,
Modou Sarr profielfoto
Modou Sarr
2 jaar geleden
Grote dank aan Rijschool Noord Drive
Zeer behulpzaam en vriendelijk, ik ben vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen, ik raad ze iedereen aan, en je zult er nooit spijt van krijgen dat je voor ze hebt gekozen.
Tony F profielfoto
Tony F
2 jaar geleden
Rijbewijs in 1 keer gehaald dankzij de lessen van Wilco. Fijne auto om in te lessen en altijd duidelijke uitleg.
Wilco is kalm en kundig, en over de breedte een erg prettige instructeur. Hij zorgt op organische wijze dat de benodigde stappen onderdeel worden van je intuïtie. Naast een app gericht op vordering van de vaardigheden, maakt hij notities in Whatsapp tijdens het rijden, zodat je zijn bevindingen gemakkelijk terug kunt vinden. Hij is tevens bezig met het ontwikkelen van extra naslagwerk met aanvullende afbeeldingen om de opleiding verder te verrijken. Ik heb met zeer veel plezier bij hem in de auto gezeten. Examen was maar 1 keer nodig!
Roel Molenaar profielfoto
Roel Molenaar
2 jaar geleden
Duidelijk fijne rijinstructeur. Stelt veel op gemak en is rustig tijdens het lessen maar pakt ook aan als het niet goed gaat
Esra Elea profielfoto
Esra Elea
2 jaar geleden
Wilco is een aardige goede rij instructeur. Ik heb mijn rijexamen en mijn tussen tijds examen in 1x gehaald. Hij geeft duidelijk en goed les, zeker een aan rader!
Remco Haakma profielfoto
Remco Haakma
2 jaar geleden
In 1 keer geslaagd met behulp van Wilco! Laat je niet door anderen wijsmaken dat zo snel mogelijk goed is. Wilco neemt namelijk echt de tijd voor je en zorgt er voor dat je stapsgewijs wordt klaargestoomd tot een volwaardig chauffeur. Hij is ook erg flexibel als je bijvoorbeeld zoals ik onregelmatig werkt. Zoek je een sympathieke en goede rij-instructeur dan ben je bij North Drive aan het juiste adres!
Simon Oppedijk profielfoto
Simon Oppedijk
2 jaar geleden
Wilco stemde de lessen perfect af op mijn individuele behoeften en gaf me het vertrouwen dat ik nodig had om succesvol mijn rijexamen af te leggen. Ik raad deze rijschool ten zeerste aan aan iedereen die op zoek is naar een betrouwbare instructeur in Leeuwarden.
Mn W profielfoto
Mn W
2 jaar geleden
Goeie kennismaking en 1e rijles gehad.
liam_lwd profielfoto
liam_lwd
2 jaar geleden
Ik ben door Wilco in 1x geslaagd. Hij brengt alles goed over op een gezellige en effectieve manier. Zeker een aanrader.
Esther de Vries profielfoto
Esther de Vries
2 jaar geleden
Wilco geeft enthousiast les en luistert ook naar de punten waar je zelf aan zou willen werken. Afwisselende lessen met de ene week meer diepgang op de bijzondere manoeuvres en de andere week meer focus puur op het stukje rijden. Hij probeert zo veel mogelijk aan te sluiten bij je aandachtspunten en maakt gebruik van filmpjes en zijn vertrouwde hot wheels autotje om je te helpen de verrichtingen te visualiseren.
Berit Dijkstra profielfoto
Berit Dijkstra
2 jaar geleden
Je bent een enthousiaste instructeur die mij erg heeft gemotiveerd om elke keer naar de rijlessen te gaan. Je weet goed hoe je mij moet helpen met ezelsbruggetjes en stappenplannen en zorgt dat ik het na een week geen rijles het nog steeds weet. Ook werk je erg modern want gebruik je filmpjes om het thuis nog een keer te onthouden. Je helpt heel erg goed met het herhalen en extra druk zetten om de punten die gedaan moeten worden en extra aandacht nodig hebben. In de auto is het alrijd een positieve sfeer en zo sta je ook ingesteld. Soms was het iets te gezellig 😊
kenneth haagsma profielfoto
kenneth haagsma
2 jaar geleden
Wilco is de instructeur van wie je les krijgt, is rustig duidelijk en heeft slimme trucjes. Geeft ook goede adviezen. Voor je examen. Ik raad je deze zekker aan.
Zoekt en denkt met je mee als je wat wilt.
Afspraken zijn helder.
danny Wiebje profielfoto
danny Wiebje
2 jaar geleden
Zeker een aanrader om bij Wilco te gaan lessen. Goeie auto om te lessen en goeie instructeur die altijd rustig blijft.
Mare profielfoto
Mare
2 jaar geleden
Wilco is een goede instructeur, blijft rustig en legt alles stapsgewijs uit. Bij de onderdelen die ik lastig vind, heeft hij mij goed geholpen, zodat ik nu zelfverzekerd de weg op kan!
Autorijschool North Drive plaats foto
5.0
Gebaseerd op 76 beoordelingen
powered by Google
Sander Fiona Steegstra profielfoto
Sander Fiona Steegstra
1 maand geleden
Ik heb een hele fijne ervaring gehad met deze rijschool. Ik voelde mij meteen op mijn gemak. Wilco legt alles rustig en duidelijk uit en geeft op een positieve manier feedback. Na iedere les bespraken we aandachtspunten en kreeg ik deze ook op papier mee, zodat ik wist waar ik nog aan kon werken. Ook attendeerde hij mij op het kijken van filmpjes waarin verschillende situaties werden uitgelegd. Door Wilco zijn aanpak kan ik nu, met rijbewijs op zak, vol zelfvertrouwen de weg op.
Stefan profielfoto
Stefan
2 maanden geleden
Florian Joel Fisinger profielfoto
Florian Joel Fisinger
2 maanden geleden
Ik was over het algemeen meer dan tevreden met de rijschool. De organisatie verliep betrouwbaar en goed. Afspraken konden flexibel worden ingepland. De rijlessen waren gestructureerd, rustig en duidelijk opgebouwd. Mijn instructeur legde alles geduldig uit en nam de tijd voor vragen. Hierdoor voelde ik me goed voorbereid op het praktijkexamen. Al met al een aan te raden rijschool.
Nils Glashouwer profielfoto
Nils Glashouwer
2 maanden geleden
Top rijschool! Wilco neemt je perfect van punt naar punt, stap voor stap, gebied na gebied. Alles is super goed over nagedacht en duidelijk uitgelegd. Hij maakt het niet alleen leerzaam, maar ook gezellig – kan echt goed een praatje maken.
Zeer aanbevolen als je serieus en relaxed je rijbewijs wilt halen!
Stefan toussaint profielfoto
Stefan toussaint
3 maanden geleden
Goede instructeur duidelijke lessen en in 1x geslaagd
Roxanne Heerema profielfoto
Roxanne Heerema
3 maanden geleden
Ik heb een hele fijne ervaring gehad bij deze rijschool! De rijlessen waren duidelijk, leerzaam en ook gezellig. De instructeur legt alles rustig uit en neemt echt de tijd om je dingen goed te leren, waardoor je met meer zelfvertrouwen gaat rijden.

Ik zou deze rijschool zeker aanraden aan iedereen die op een leuke en leerzame manier zijn rijbewijs wil halen!
Rinke Ties Hoekstra profielfoto
Rinke Ties Hoekstra
5 maanden geleden
Ik ben erg tevreden over deze rijschool. De lessen hadden een duidelijke en systematische aanpak, waardoor ik altijd precies wist waar ik me in de volgende les op moest focussen. Aan het einde van elke les stelden we samen leerdoelen en verbeterpunten op, wat enorm hielp bij mijn vooruitgang en motivatie.

Wilco is een erg prettige en rustige instructeur die alles duidelijk uitlegt, en daarnaast is er altijd ruimte voor een leuk en gezellig gesprek tijdens de les. Dankzij deze fijne manier van lesgeven ben ik in één keer geslaagd. Absoluut een aanrader!
Outie Yt profielfoto
Outie Yt
5 maanden geleden
Ik vind dit de perfecte rijschool voor een ieder. Je leert veel in de lessen en je werkt met een goed plan naar het examen toe. Ik raad deze rijschool een ieder aan.
Jappie Koopmans profielfoto
Jappie Koopmans
5 maanden geleden
Fantastische rijschool legt alles duidelijk uit en helpt je er makkelijk doorheen! Goed lessenplan gaat alles bijlangs met een mooi boekje. En plant het examen in als je er echt klaar voor bent!
Auke Reitsma profielfoto
Auke Reitsma
6 maanden geleden
Nicole Van Der Veeke profielfoto
Nicole Van Der Veeke
7 maanden geleden
Na meerdere examens en rijscholen gehad te hebben. Ben ik weer opnieuw begonnen bij wilco. Hij heeft een goeie manier van les geven en begeleid je goed naar je examen. Hij leert je uitgebreid de vaardigheden die je moet kennen
Szs 97 profielfoto
Szs 97
7 maanden geleden
Ik heb een geweldige ervaring gehad bij Autorijschool North Drive!
Wilco was een fantastische instructeur — geduldig, flexibel en altijd op tijd. Elke les was de moeite waard en ik heb veel geleerd. Hij is scherp en ziet echt alles, wat mij enorm heeft geholpen om beter te rijden.
Dankzij zijn goede begeleiding ben ik in één keer geslaagd voor mijn rijbewijs!
Zeker een aanrader.
Groeten,
Subhi
Thijn de Boer profielfoto
Thijn de Boer
7 maanden geleden
Ik heb enorm goede ervaringen met deze rijschool! De lessen zijn niet alleen leerzaam, maar ook echt leuk om te volgen. De rijinstructeur legt alles duidelijk uit en neemt de tijd om ervoor te zorgen dat je alles goed begrijpt. Wat ik vooral fijn vond, is de perfecte balans tussen serieus lesgeven en gezelligheid in de auto. er wordt veel geleerd maar ook altijd ruimte voor een grapje tussendoor. Dankzij deze manier van les geven lukte het om snel stappen te maken. En heb ik in in een keer en in ongeveer 3 maanden mijn rijbewijs kunnen halen.

Osu!
IV profielfoto
IV
7 maanden geleden
Top rijschool

Ik heb mijn rijlessen gevolgd bij Rijschool Northdrive en kan deze rijschool echt aan iedereen aanraden! Het is een eenmansbedrijf met een superleuke en enthousiaste rijinstructeur die echt passie heeft voor zijn vak. Hij is rustig, geduldig en legt alles duidelijk uit. Je merkt dat hij echt wil dat je het begrijpt en met vertrouwen de weg op gaat.

Tijdens de lessen neemt hij de tijd om alles stap voor stap uit te leggen, waardoor je je nooit opgejaagd voelt. Dat gaf mij veel rust en zelfvertrouwen achter het stuur. Dankzij zijn fijne manier van lesgeven ben ik in één keer geslaagd!

Kortom: zoek je een betrouwbare, vriendelijke en professionele rijinstructeur? Dan is Northdrive absoluut een aanrader! 🚗💨
willeke koster profielfoto
willeke koster
8 maanden geleden
In mei 2025 ben in gestart met lessen bij Wilco. We hadden een lesplan wat heel goed hielp bij het behalen van vaardigheden die je moet kunnen. Zodra je iets hebt afgerond kan je door naar het volgende. Je lest dus echt op basis van je eigen kunnen. Ook kun je de lessen zelf inplannen doormiddel van een handige app die hiervoor gebruikt wordt. Meestal les je twee uren achter elkaar waardoor je veel kan leren in 1 les. Ik heb hierdoor mijn rijbewijs kunnen halen op 14 oktober 2025🤗 Ik zou lessen bij Wilco zeer aanbevelen als je op een veilige manier snel je rijbewijs wilt behalen!
Franck Verstoep profielfoto
Franck Verstoep
8 maanden geleden
Ik ben 09-10-25 geslaagd onder begeleiding van Wilco. Hij is de rijinstructeur van north drive. Wilco is in mijn ervaring een chill persoon die met geduld en plezier je begeleidt. Als je vragen hebt buiten de les, is Wilco makkelijk te bereiken via whatsapp. Zo kan hij je altijd helpen waar nodig.

Iets waar ik veel aan heb gehad is, dat zijn rooster flexibel is. Je kunt namelijk jezelf inplannen op zijn rooster via een handige app.

Daarnaast heeft Wilco de mogelijkheid om filmpjes te maken zodat je vanuit een ander perspectief kunt zien wat je al goed doet en wat beter kan.

Ook staat hij open voor tips en tops die hem kunnen helpen jou beter te begeleiden. Iedereen is anders en dat ziet hij.

Kortom, ik heb met plezier geleerd van Wilco.
Elyse De Geus profielfoto
Elyse De Geus
8 maanden geleden
Nadat ik gezakt was voor mijn praktijk examen bij een andere rijschool heeft Wilco mij super goed opgevangen. Door middel van een duidelijk en realistisch werkplan heb ik mijn rijbewijs gehaald! Wilco is een hele prettig instructeur die open staat voor jouw invullingen en daarnaast geeft hij goede tips, maar ook zegt wat je goed doet. Hij is erg geduldig en gaat door totdat je het helemaal goed doet.
Ik heb hele fijne en leerzame lessen gehad bij Wilco. Wilco echt enorm bedankt!!
mhsn atay profielfoto
mhsn atay
9 maanden geleden
Zeker een aanrader.
Natsnet Mulue profielfoto
Natsnet Mulue
9 maanden geleden
Ik heb nog geen lessen gehad bij North Drive omdat ik automaat wil rijden en zij alleen handgeschakeld geven.
Toch was het contact heel vriendelijk en behulpzaam. Wilco heeft al mijn vragen duidelijk beantwoord en goed advies gegeven.
serkan kaya profielfoto
serkan kaya
10 maanden geleden
De beste rijschool in Leeuwarden. Heel erg bedankt dat je mij de regels en de juiste manier van rijden zo goed hebt uitgelegd en ervoor hebt gezorgd dat ik geslaagd ben. Dit is niet zomaar een rijschool, maar ook een vriend en een maat. Niet voor het geld, maar om echt goed les te geven. Ik raad het iedereen aan!
Anny profielfoto
Anny
10 maanden geleden
Je kunt het ook in het Engels doen 🙌
peng zhang profielfoto
peng zhang
10 maanden geleden
Ik heb echt fantastische ervaringen met North Drive. De coach geeft me altijd nuttige en nuttige instructies, vooral op basis van mijn rijsituatie. Ik kan het van harte aanbevelen.
Jelle van Balen profielfoto
Jelle van Balen
10 maanden geleden
Uitermate goede en professionele lessen gekregen van Wilco. De rijlessen waren heel gezellig en ik was ook zomaar geslaagd!
Toine Kramer profielfoto
Toine Kramer
12 maanden geleden
Hele toffe rijschool! Met een leuke rijinstructeur waar ik heel erg blij mee was. De manier waarop dingen werden uitgelegd was ook super fijn en blijft je goed bij.
Michael profielfoto
Michael
1 jaar geleden
Ik ben mijn rijopleiding begonnen bij Autorijschool North Drive en ben ontzettend blij dat ik die keuze heb gemaakt. Hoewel het voor mij niet in één keer is gelukt, heeft Wilco me er elke keer weer doorheen geholpen met duidelijke uitleg, geduld en professioneel advies.

Hij wist precies wat ik nodig had om verder te komen en bleef altijd rustig en motiverend, ook als het even tegenzat. Dankzij zijn begeleiding heb ik steeds meer vertrouwen gekregen in mijn rijvaardigheid, en uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald.

Wilco is een instructeur met kennis van zaken, maar ook met oog voor de persoon achter het stuur. De gezamenlijke bakjes koffie zijn overigens heel erg lekker!

Een absolute aanrader voor iedereen die serieus en in een prettige sfeer wil leren autorijden.
Foto van klantenbeoordeling
Samir Alaoui Ismaili profielfoto
Samir Alaoui Ismaili
1 jaar geleden
Wilco is goed voorbereid, geeft duidelijke instructies en is behulpzaam.
Marijke Henning profielfoto
Marijke Henning
1 jaar geleden
Goed communicatie en fijn dat je zelf de lessen kunt inplannen, zeker een aanrader!
soraya glas profielfoto
soraya glas
1 jaar geleden
Ik heb een hele leuke lestijd gehad bij Wilco! Zeer leerzaam en altijd gezellig! Als ik een extra les nodig vond maakte hij altijd ruimte zodat ik me nog zekerder voelde over het eindresultaat. Heel meedenkend in de planningen en af en toe een duwtje in de rug wat ik precies nodig had. Ik raad North Drive echt bij iedereen aan ! Je zult de lessen zelfs een beetje gaan missen
Foto van klantenbeoordeling
Odelia Peres profielfoto
Odelia Peres
1 jaar geleden
Super fijne rijinstructeur en auto! Heel blij met de manier van lessen en advies.
S profielfoto
S
1 jaar geleden
Uitstekende rijschool met top instructeur! Dankzij Wilco ben ik in drie maanden geslaagd voor mijn rijbewijs. De ontspannen sfeer in de auto en persoonlijke aanpak maakte het fijn lessen. Zijn verkeersinzicht, oplettendheid en tips gaven mij het vertrouwen om snel meters te maken. Wilco was altijd op tijd en heeft nooit een les geannuleerd. Daarnaast was het prettig om de tijden zelf in te plannen, dit maakte rijles goed te combineren met gezin en werk. Kortom, aanrader!
Madelief Smit profielfoto
Madelief Smit
1 jaar geleden
Wilco luistert goed naar wat je fijn vind en past de lessen goed aan op wat je nodig hebt! Ik was erg tevreden met de lessen en er was altijd een gezellig gesprekje! Met de app kan je ook heel makkelijk lessen aanvragen en het contact was altijd super fijn en snel, zeker een aanrader!
Foto van klantenbeoordeling
Ik heb zojuist mijn rijbewijs gehaald door de uitmuntende opleiding die ik bij North Drive heb gekregen. Wilco gaf altijd duidelijke instructies en het was altijd gezellig in de auto. Als je echt wil leren rijden en niet alleen je rijbewijs wil, zou ik North Drive zeker aanbevelen.
M.souhaib MODARRES profielfoto
M.souhaib MODARRES
1 jaar geleden
Ik ben heel blij met mijn rijlessen bij North Drive! Ik kom uit Turkije en mijn Nederlands is niet perfect, maar instructeur was altijd heel geduldig en vriendelijk met mij. Hij legt alles rustig uit, als ik iets niet begrijp. Ook praktijkboek in eigen taal en maakt tekening tijdens de les.

Dank Wilco! Aanrader voor iedereen, ook als je niet perfect Nederlands praat.
Jer profielfoto
Jer
1 jaar geleden
goeie rijschool zeker een aanrader
wilco de instructeur geeft erg duidelijke aanwijzingen over wat je beter kan doen
altijd een goed humeur en leuke gezellige ritten 💪👌
Dr Ali profielfoto
Dr Ali
1 jaar geleden
Rijschool van hoge kwaliteit verdient meer dan 5 sterren... dankzij de professionele trainer Wilco is hij een aardig, goed opgeleid persoon en geeft hij les met passie en details. Hij spreekt meerdere talen vloeiend. Op de school beschikken ze over moderne auto's en ze leveren boeken om te studeren en je professioneel voor te bereiden op het examen en het zijn boeken die in verschillende talen zijn vertaald. Ze bieden ook betaalbare prijzen voor iedereen... Ik raad deze school aan aan iedereen die voor de eerste keer zijn rijbewijs wil halen. Groeten
Foto van klantenbeoordeling
Maren Smits profielfoto
Maren Smits
1 jaar geleden
Ik heb een fijne rijervaring gehad bij North Drive. Wilco is een rustige en relaxte instructeur die je de ruimte geeft om jezelf te ontwikkelen. De lessen worden afgestemd op wat jij nodig hebt. Betrouwbare rijschool die ik zeker aanraad!
Lucas Smith profielfoto
Lucas Smith
1 jaar geleden
Hele goede rij instructeur. Als je iemand nodig hebt die relaxed is, jou rustig houdt als je een fout maakt dan is The north drive een echte aanrader. Hij werkt op jouw tempo en doet niks gehaast omdat je het “moet” halen. The North Drive is een goede rijschool.
Mirte De Groot profielfoto
Mirte De Groot
1 jaar geleden
Ik ben in 1x geslaagd dankzij Wilco! Een betrouwbare rijschool en leuke lessen.
pradeep kumar profielfoto
pradeep kumar
1 jaar geleden
Voor mij is Wilco een van de beste instructeurs die ik ooit heb gezien. Hij is altijd op tijd en heeft zeer nauwkeurig geïnstrueerd en gaf elke rijles feedback over je verbeteringen en wat ik correct heb gedaan. Ook zou ik iedereen die de lessen in het Engels wil volgen, aanraden. Ik reed voor het eerst in NL, maar zijn lessen hebben me echt geholpen om soepel te rijden en ook zijn plan en blauwdruk voor het rijexamen is van topklasse.
Amber Van Der Meulen profielfoto
Amber Van Der Meulen
1 jaar geleden
Vandaag heb ik mijn rijbewijs in 1x gehaald! Dit na 32 lessen en binnen 4 maanden. Dit was mijn doel en we hebben er samen een plan voor gemaakt. Ik ben super blij met de rijschool die ik heb gekozen omdat ik het goed met mijn rijinstructeur kon vinden. Ik voelde me op mijn gemak in de auto en kreeg duidelijke aanwijzingen. De communicatie was ook top. Nogmaals bedankt en ik zou deze rijschool zeker aanraden!
bas P profielfoto
bas P
1 jaar geleden
De instructeur legt alles op een rustige manier uit , neemt de tijd voor de leerling.
Gezellige sfeer in de auto!
Teun Smids profielfoto
Teun Smids
2 jaar geleden
Door Wilco mijn vrijstelling bij de tussentijdse toets behaald en in 1 keer mijn praktijkexamen gehaald. Hele fijne begeleiding en les in een mooie maar compacte auto!
Imke Van Der Horst profielfoto
Imke Van Der Horst
2 jaar geleden
Wilco is altijd vrolijk en enthousiast, wat de lessen echt leuk maakt. Hij is ontzettend behulpzaam en vriendelijk, waardoor je je meteen op je gemak voelt. Wat ik ook heel fijn vind, is dat hij rustig blijft en je niet voor de gek houdt; hij zegt gewoon waar het op staat, wat heel waardevol is tijdens het leren. Daarnaast is er een super handige app waarmee je je eigen lessen kunt plannen, en hij is flexibel als het gaat om het inplannen van lessen. Met alle dank aan Wilco ben ik in 1 keer geslaagd!
somr alhamdan profielfoto
somr alhamdan
2 jaar geleden
Vandaag heb ik mijn examen met goed gevolg afgelegd, en daar ben ik blij mee, en ik ben de school dankbaar، en Wilco de instructeur altijd een goed humeur waardoor je leert en je ontwikkelt
North Drive is uitzonderlijk! Wilco is zeer professioneel en biedt persoonlijke instructies, afgestemd op de behoeften van elk individu. Ondersteunende en comfortabele leeromgeving, waardoor de hele ervaring soepel en stressvrij verloopt. Een aanrader voor iedereen die met vertrouwen de weg op wil!
dikshant singh profielfoto
dikshant singh
2 jaar geleden
Ik zou deze rijschool ten zeerste aanbevelen, omdat ik moeite had mijn baan te verliezen en binnen 1 maand het rijbewijs wilde hebben, inclusief theorie en examen. Toen ik hem mijn situatie vertelde, werkte hij er snel aan en veranderde zijn schema's voor mij en gaf mij lessen in 6-7 lessen. Ik was klaar om te gaan oefenen en gisteren slaagde ik voor mijn eerste praktische poging, een echte aanrader.
De trainer is erg rustig, geduldig en heeft een groot technisch inzicht.
Je kunt ook je ogen sluiten en in zijn techniek geloven. Ik rij al 16 jaar, maar wist niet dat zaken als fileparkeren en achteruit inparkeren een techniek hebben en zo gemakkelijk kunnen worden gedaan.
Een pluim voor autorij school north drive ga zo door met het goede werk.
Bedankt,
Modou Sarr profielfoto
Modou Sarr
2 jaar geleden
Grote dank aan Rijschool Noord Drive
Zeer behulpzaam en vriendelijk, ik ben vandaag geslaagd voor mijn praktijkexamen, ik raad ze iedereen aan, en je zult er nooit spijt van krijgen dat je voor ze hebt gekozen.
Tony F profielfoto
Tony F
2 jaar geleden
Rijbewijs in 1 keer gehaald dankzij de lessen van Wilco. Fijne auto om in te lessen en altijd duidelijke uitleg.
Wilco is kalm en kundig, en over de breedte een erg prettige instructeur. Hij zorgt op organische wijze dat de benodigde stappen onderdeel worden van je intuïtie. Naast een app gericht op vordering van de vaardigheden, maakt hij notities in Whatsapp tijdens het rijden, zodat je zijn bevindingen gemakkelijk terug kunt vinden. Hij is tevens bezig met het ontwikkelen van extra naslagwerk met aanvullende afbeeldingen om de opleiding verder te verrijken. Ik heb met zeer veel plezier bij hem in de auto gezeten. Examen was maar 1 keer nodig!
Roel Molenaar profielfoto
Roel Molenaar
2 jaar geleden
Duidelijk fijne rijinstructeur. Stelt veel op gemak en is rustig tijdens het lessen maar pakt ook aan als het niet goed gaat
Esra Elea profielfoto
Esra Elea
2 jaar geleden
Wilco is een aardige goede rij instructeur. Ik heb mijn rijexamen en mijn tussen tijds examen in 1x gehaald. Hij geeft duidelijk en goed les, zeker een aan rader!
Remco Haakma profielfoto
Remco Haakma
2 jaar geleden
In 1 keer geslaagd met behulp van Wilco! Laat je niet door anderen wijsmaken dat zo snel mogelijk goed is. Wilco neemt namelijk echt de tijd voor je en zorgt er voor dat je stapsgewijs wordt klaargestoomd tot een volwaardig chauffeur. Hij is ook erg flexibel als je bijvoorbeeld zoals ik onregelmatig werkt. Zoek je een sympathieke en goede rij-instructeur dan ben je bij North Drive aan het juiste adres!
Simon Oppedijk profielfoto
Simon Oppedijk
2 jaar geleden
Wilco stemde de lessen perfect af op mijn individuele behoeften en gaf me het vertrouwen dat ik nodig had om succesvol mijn rijexamen af te leggen. Ik raad deze rijschool ten zeerste aan aan iedereen die op zoek is naar een betrouwbare instructeur in Leeuwarden.
Mn W profielfoto
Mn W
2 jaar geleden
Goeie kennismaking en 1e rijles gehad.
liam_lwd profielfoto
liam_lwd
2 jaar geleden
Ik ben door Wilco in 1x geslaagd. Hij brengt alles goed over op een gezellige en effectieve manier. Zeker een aanrader.
Esther de Vries profielfoto
Esther de Vries
2 jaar geleden
Wilco geeft enthousiast les en luistert ook naar de punten waar je zelf aan zou willen werken. Afwisselende lessen met de ene week meer diepgang op de bijzondere manoeuvres en de andere week meer focus puur op het stukje rijden. Hij probeert zo veel mogelijk aan te sluiten bij je aandachtspunten en maakt gebruik van filmpjes en zijn vertrouwde hot wheels autotje om je te helpen de verrichtingen te visualiseren.
Berit Dijkstra profielfoto
Berit Dijkstra
2 jaar geleden
Je bent een enthousiaste instructeur die mij erg heeft gemotiveerd om elke keer naar de rijlessen te gaan. Je weet goed hoe je mij moet helpen met ezelsbruggetjes en stappenplannen en zorgt dat ik het na een week geen rijles het nog steeds weet. Ook werk je erg modern want gebruik je filmpjes om het thuis nog een keer te onthouden. Je helpt heel erg goed met het herhalen en extra druk zetten om de punten die gedaan moeten worden en extra aandacht nodig hebben. In de auto is het alrijd een positieve sfeer en zo sta je ook ingesteld. Soms was het iets te gezellig 😊
kenneth haagsma profielfoto
kenneth haagsma
2 jaar geleden
Wilco is de instructeur van wie je les krijgt, is rustig duidelijk en heeft slimme trucjes. Geeft ook goede adviezen. Voor je examen. Ik raad je deze zekker aan.
Zoekt en denkt met je mee als je wat wilt.
Afspraken zijn helder.
danny Wiebje profielfoto
danny Wiebje
2 jaar geleden
Zeker een aanrader om bij Wilco te gaan lessen. Goeie auto om te lessen en goeie instructeur die altijd rustig blijft.
Mare profielfoto
Mare
2 jaar geleden
Wilco is een goede instructeur, blijft rustig en legt alles stapsgewijs uit. Bij de onderdelen die ik lastig vind, heeft hij mij goed geholpen, zodat ik nu zelfverzekerd de weg op kan!

Comfort en rijplezier gegarandeerd

Bij Autorijschool North Drive zorgen we ervoor dat jouw rijlessen niet alleen snel, maar ook plezierig en veilig verlopen. Wij kiezen voor moderne auto’s die jouw rijervaring naar een hoger niveau tillen, en de Volkswagen Golf 8 R-Line is daar de perfecte keuze voor!

  • Sportief design: Strakke lijnen en stijlvolle lichtmetalen wielen maken elke rit extra bijzonder.
  • Ruim interieur: Sportstoelen en een panoramadak zorgen voor extra comfort en licht.
  • Slimme technologie: Het digitale dashboard en het grote infotainmentscherm maken het rijden eenvoudiger en leuker.
  • Veiligheid eerst: De Golf 8 R-Line is uitgerust met rijhulpsystemen zoals adaptieve cruise control, lane assist en parkeerassistent voor extra veiligheid.
  • Uitstekende prestaties: Dankzij de uitstekende wegligging en besturing is de Golf 8 R-Line geschikt voor zowel de stad als de snelweg.

Waarom kiezen voor de Golf 8 R-Line bij Autorijschool North Drive? Omdat het de perfecte combinatie is van comfort, technologie en veiligheid. Deze auto biedt jou de ideale ervaring om je voor te bereiden op de weg én je rijbewijs!

Bij Autorijschool North Drive leer je rijden in een moderne lesauto. Zo boek je snel vooruitgang en voel je je klaar voor elke verkeerssituatie.

Golf 8 R-Line:

  • Handgeschakeld
  • Sportstoelen
  • Panorama dak
  • Lane assist
  • Achteruitrijcamera
  • Parkeersensoren voor & achter

Comfort, veiligheid en technologie – de ideale mix voor jouw rijlessen.

Rijbewijs halen

Bij North Drive begeleiden we je stap voor stap naar je rijbewijs. Persoonlijk, duidelijk en met oog voor jouw tempo. Zo vergroot je je slaagkans én bouw je zelfvertrouwen op achter het stuur.

  1. Theorie: voordat je het praktijkexamen doet, moet je slagen voor het theorie-examen. Geen stress: wij helpen je met tips, oefenmateriaal en inzicht in de verkeersregels. Zo ga je goed voorbereid van start.
  2. Meteen de weg op: je hoeft niet te wachten op je theoriecertificaat. Je kunt meteen beginnen met rijlessen! Je leert bij ons de vaardigheden zoals sturen, schakelen, verkeersinzicht en dynamisch rijden.
  3. Reality check: we plannen een proefexamen onder realistische omstandigheden. Dit geeft jou een duidelijk beeld van je sterke punten én waar je nog kunt verbeteren. Zo ga je met extra vertrouwen het echte examen in.
  4. Praktijkexamen: ben je er klaar voor? Dan plannen we jouw praktijkexamen in. Heb je alles goed onder de knie, dan is de kans groot dat je in één keer slaagt.

Plan vandaag nog een proefles en ervaar hoe prettig en professioneel onze aanpak is. Heb je vragen? Klik op de groene WhatsApp-knop en je hebt direct contact met je instructeur.

Meld je aan voor een proefles!

  • Zelf rijden
  • Leerzaam en leuk
  • Duur 60 minuten
  • Advies aantal lessen

Veelgestelde vragen:

Welke examens zijn er?2025-05-07T19:00:52+00:00

Je kunt kiezen uit drie soorten praktijkexamens:

Normaal examen – Duurt 55 minuten. Je rijdt 35 minuten zelfstandig, op aanwijzingen van de examinator of via navigatie.

Faalangstexamen – Duurt 1 uur en 20 minuten. Ook hier rijd je 35 minuten, maar er is extra tijd voor rust en een eventuele time-out. De examinator is speciaal getraind om je op je gemak te stellen.

BNOR-examen – Duurt 1 uur en 10 minuten. Voor wie 4 keer in 5 jaar gezakt is. Je krijgt extra begeleiding en de examinator neemt meer tijd voor jou.

Reserveren theorie & praktijkexamen2025-05-07T19:10:17+00:00

Theorie-examen
Plan je theorie-examen zelf via MijnCBR met je DigiD. Kies een datum, tijd en locatie die jou uitkomen. Bereid je goed voor met onze handige oefenapp!

Praktijkexamen
Wij regelen je praktijkexamen. Jij zorgt voor toestemming via MijnCBR en vult daar ook je gezondheidsverklaring in. Op de examendag rijd je samen met je instructeur in je vertrouwde lesauto naar het examen.

Vragen? We helpen je graag!

Rijles vanaf 16,5 jaar?2025-05-07T19:12:17+00:00

Je mag vanaf 16 jaar al je theorie-examen halen. Zodra je 16,5 bent, kun je starten met rijlessen.

Op je 17e mag je praktijkexamen doen. Als je slaagt, kun je je rijbewijs aanvragen bij de gemeente. Tot je 18e rijd je onder begeleiding van een coach, zoals een ouder of familielid.

Alles over begeleid rijden, het aanvragen van een begeleiderspas en het aanmelden van coaches vind je op 2toDrive.nl.

logotransparant
Ga naar de bovenkant